================================
Cheat kódok: ------------ Hozd be a konzolt a SHIFT+~ bill. kombinációval, majd írd be az alábbi kódok valamelyikét: (Ez a kombináció nem mindig működik. Ha nálad sem, akkor sajnos nem tudom a megoldást.)
Mademan Végtelen élet badgangsters Isten mód deadguns Fegyverek és lőszer
Könnyű pénz szerzés: 1. A kaszinóban tétnek negatív számot írj be és veszíts! 2. 500 dolcsit szerezhetsz ha megölsz néhány gengsztert (fekete ruhás, fekete kalapos emberek). 3. 100 dolcsit kapsz minden egyes felrobbantott autóért.
Mozgások: ========= Séta/Futás: A capslockal tudjuk bekapcsolni a mindig futás módot, de elöfordulhat, hogy vmiért sétálnunk kell, ekkor hasznaljuk a shift gombot átvaltáshoz.
Gugolás: Ez a mozgástípus elég sok helyen fog kelleni, ugyanis mind célzáshoz, mind a lopakodáshoz szükséges opció
Ugrás/Mászás: Ha egy magasabb helyre kell feljutnunk, akkor mászhatunk is, illetve ugorhatunk.
Oldalugrás: Hasznos, amikor éppen egy nagyobb tüzharcba keveredünk, ugyanis ha kétszer nyomjuk meg a balra vagy jobbra gombot, akkor Tom egy oldalbukfencet hajt végre, amivel elég gyorsan és eredményesen lehet kitérni.
Végigjátszás: ============= 1. küldetés ("An offer you can't refuse"): ------------------------------------------ Feladatok: -lerázni az üldözöket -elvinni a gengsztereket Salieri bárjába
1. Elöször is ott kell hagyni a kocsit, amely minket üldöz. Én ezt ugy kiviteleztem, hogy megvártam míg a bal oldalunkra érnek a követök, majd egy lámpával hoztam öket közeli viszonyba.. Ezután át kell menni a hídon, és kitenni a gengsztereket a bárnál, amit a térkép is jelöl.
2. Küldetés ("Running man"): ---------------------------- Feladatok: - Vidd el az utasodat a Templomhoz - Vidd el az utast a new arki kórházba - Vidd el az utast a Central szigeti színházba a Giuliano hídon keresztül - Vidd el az utast a Pompeii bárba Hobokenbe - Vidd el az utast a Giuliano hídon keresztül az autóparkolóba - Majd a végén el kell jutnod a Salieri bárhoz
Miután leszállítottad az összes utast egy kis cigiszünetet tartasz. De sajnos a Morelli fiúknak nem tetszik az arcod, úgyhogy megpróbálnak meggyepálni. Mivel túleröben vannak, jobb ha futásnak adjuk a fejünket, úgyhogy irány a sikátor ahol a zöld nyíl villog. Mivel a gengszterek egyfolytában lönek rád, mozogj jobbra és balra futás közben. Miután az elsö kisutcából kijutottál menj egyenesen tovább és a Rose Bar után menj be ismét egy sikátorba. Bent lesz majd egy ehly, ahol el kell döntened, hogy jobbra vagy balra fuss. Gondolkodás nélkyl menj jobbra, végig. A 3. utca után már fel fog tünni a Salieri bár, oda fussunk be.
3. küldetés ("Molotov Party") ----------------------------- Nehézség : 5 / 10
Ebben a küldetésben leszel igazán Salieri! Először is, menj el a Morello bázisra, és állj meg hátul a garázstól balra. Szállj ki szépen, és hátulról menj be a kapun. Az egyik molotov koktélt a legmesszebb álló kocsira dobd, a másikat pedig a bal oldalira (ha az utcát látod, akkor bal oldalt). A 3.-at pedig azonnal kezdd el cséphadarni a baseball ütővel, hogy mire kiérnek a nehézfiúk a 2 robbanás és te s hozzásegítsd a kocsit a ronccsáválláshoz. A pisztolyos emberkék megjelenését egyébként el lehet kerülni, kis szerencsével no meg az őr tarkónvágásával... Mielőtt elmennél ne felejtsd el megnézni a faházat a Falconer-ért...
4. küldetés ("Ordinary Routine") -------------------------------- Nehézség : 7 / 10
A Salieri által felügyelt területen kell védelmi pénzt beszednünk. A bank és az étterem pofonegyszerű lesz, de a benzinkúthoz érkezve... Miután Paulie kijött, menj körbe a ház hátulja felé, vigyázz a kutyára. Az ablakon keresztül elkezdhetsz ropogtatni befelé, de sokra nem mész vele, úgyhogy inkább mássz fel a dobozokra a jobb oldalon, ezt az ugrás gomb megnyomásával tudod kivitelezni. Miután bejutottál, menjél jobbra, és nyisd ki az ajtót. Az egyik fickó éppen kábelt fektet, így letolt gatyával nem igazán tud védekezni, hát lődd le :). 3 muki fog érkezni a lépcső felől, készülj. Bújj el az ajtó mögé, vagy menj be egy szobába, és egyenként szedd le őket. Két szoba van egyébként az emeleten, amelyekbe be tudsz menni, az egyik egy TommyGunnal felszerelve, a másikban pedig orvosságos csomag van. Menj le óvatosan, majd a 3 biliárd asztal mellett álldogáló fegyverest is szedd le, de vigyázz mert az egyiküknél gépfegyver van! Miután őket megölted megjelenik egy fehér ruhás, nem túl meglepő külsejű benga állat, őt is lőjed amíg mozog, mert megüt csúnyán. Menj be a hátsó szobába, ahol megtalálod Samet, de készülj, mert lesz még egy tűzharc!
* Az üldözés *
Szállj be iszonyat sebességgel a kocsiba és állítsd meg a menekülő fickót. Mindenképpen állítsd meg, mert ha nem teszed, később már nem fogod utolérni, vagy tudni megállítani. Miután ez megtöltént, kiszállsz, és illedelmesen telepumpálod ólommal.
Még egy jó tip az üldözésre, bár ez inkább eszes mint élvezetes, csak ha már elakadtál: lődd ki a kerekeket, mielőtt bemész a házba... Így nem lesz annyira gyors a menekülő figura :)
5. küldetés ("Fairplay") ------------------------ Nehézség : 3 / 10
El kell lopnunk egy versenykocsit, majd megbütyköltetni azt, hogy a holnapi versenyen ne lehessen első. Menj el szépen a versenypályához a térkép jelölése szerint, majd beszélj az őrrel, együtt menjetek tovább a kocsihoz. Felhívja a figyelmedet, hogy ne menj gyorsan, mert a rendőrök kiszúrnak, de erre te fittyet hányva 130-cal végig a városon, egész Luca Bertone garázsáig mész, ahol is ő kicsit bütykölget a kocsin. Miután ez megvolt, hasonló tempóban zúzz vissza a versenypályára és add le a kocsit. Nagyon figyelj, hogy ne nagyon karcold meg, mert akkor lehet előről kezdeni!!
* A verseny * A verseny nehézsége : 9 / 10 :)
Úgy tűnik, hogy Salieri versenyzője sikeresen eltörte a kezét, úgyhogy találd ki, hogy ki fog vezetni... Szóval gyorsan siess a pályára, ahol kezdődik a verseny. Itt nem tudok segíteni, a legjobbnak kell lenned, hogy nyerj... Nekem 3x-ra sikerült, bár én sokat szoktam játszani autóversenyekkel. (Próbáld meg ezt: Amikor elindul a verseny, van egy útlezárás nagyobb kövekkel. Felette van egy kis hely, ott el lehet menni. Azt írja ki, hogy "Wrong way!" de az ne zavarjon. Amikor kiértél az útra, nyomd meg a numerikus nullát és betesz a a cél elé amin ha átmész, megadja a kört.)
6. küldetés ("Sarah") --------------------- Nehézség : 7 / 10
Imádom ezt a küldetést :)) Luigi kér meg arra, hogy kísérd haza a lányát, mert az előző éjjel egy pár kőkemény srác belekötött szegénykébe. Mint úriemberek, elkísérjük a hölgyet, és amikor elkezdik cikizni a hülyefejűek, adunk az arcukba... Én nagyon el tudok a valóságban is borulni az ilyesmiktől, szóval én 10x csináltam már végig :)) Csak ütni kell őket, amíg lélegeznek, ha megpróbálnak elfutni egyenként elkapni és meggyepálni őket, és meg is vagyunk a küldetéssel :) Figyelj oda, mert nem csak 3-an vannak, ahogy az először tűnik, hanem 5-en 6-an is! Miután ez megvan, kísérjük haza a leányzót, és készüljünk a hardcore szexre :)) Najó, persze ez a 11 előtt kiadás, úgyhogy csak finoman bántak a _dologgal_ :)
7. küldetés ("Better Get Used To It") ------------------------------------- Nehézség : 7.5 / 10
Tommy és Paulie meséltek a Donnak a sikátori punkokról, és a főnök úgy gondolja, hogy nem elég a tegnapi megtorlás, úgyhogy kocsiba ülünk és elmegyünk Big Biffhez, hogy egy kis információt kaparjunk ki belőle. Miután megérkeztek a helyszínre ahol a bunyó lesz, figyelj oda, mert úgy látszik, hogy Paulie nem fél egyszerre 5 emberrel verekedni, csak általában ez az életébe fog kerülni... Legegyszerűbb ha agyalapon ütünk mindenkit, akkor elsőre vagy másodikra meghalnak. Alkalmazzuk az oldalraugrásokat, hogy a hátuk mögé tudjunk kerülni. Ha megvagytok az első pár emberrel, akkor menjetek tovább hátrafelé. NE LŐJ mielőtt ŐK LŐNEK, mert ha te lősz előbb, akkor restart mission!!! Intézd el a fenegyerekeket, és jöhet az átvezető animáció.
* Az üldözés * Csak menj a kocsi után amilyen gyorsan csak tudsz, nem kell nagyon törődni velük, mert az IQ-betyárok egy falbacsapódnak egy nem igazán jól sikerült kanyar után. Újabb átvezető anim!
8. küldetés ("The Whore") ------------------------- Nehézség : 8 / 10
Sajnos egy kis rosszfiú a kocsiban túlélte a dolgot. Ráadásul az egyik védelmi szolgáltatásokat igénylő kuncsaft úgy döntött, hogy oldalt vált é nem fizet nekünk! Le kell robbantani a kupleráját!! Menj a Corleone Brothel-be, de mielőtt bemész, azt tanácsolom, hogy rejtsed el a fegyveredet. Az első dolgod az az lesz, hogy megtaláld azt a kurvát, akinek kicsit eljárt a szája (beszéd értelemben IS :))). Szóval menj fel a 3. emeletre, és ott nézd át a szobákat. Éppen fürdőkádban találod majd, és itt egy átvzető jön. (Kiegészítés: menj közel az egyes ajtókhoz, amik zárva vannak, és hallgasd a természet hangjait :)
Miután a csaj megvan, menj le a földszintre, be az étterembe, és hátul szedd le a fekete ruhás mukit, majd a fehér ruhásat. Jön a többi testőr is, őket is szedd le. Ha ez megvan, akkor irány a recepció, csengetés helyett inkább menj be a pult mögé és akaszd le szépen a kucslot meg a bent található orvosságokat. Irány a legfelső emelet, ahol van az igazgatói iroda, figyelj mert bent lapul még egy mocsok, golyót neki. Aztán bum!
* A tetők * Menj fel a tűzlétrán ami a jobb oldalon van, majd be az ajtón, majd ki az ajtón, ott át kell mászni a párkányon a másik házra, ugrás. Lődd le az összes rendőrt aki ott lesz, de igyekezz nehogy hátbatámadjanak. Lesznek a tetőn is egy páran, rájuk különös tekintettel legyél. Nos, amikor ez megvan, haladj előre aztán balra, és találnod kell egy falétrát, ami átível a házakon az utca felett. Vágás.
* A pap * Ez egy viszonylag egyszerű küldetés. Útban lefelé ne felejtsd el betárazni a fegyvereket és felvenni az orvosságot. Még egy animáció, majd egy kis lövöldözés következik, ugyanis rájönnek, hogy akit temetnek azt éppen mi öltünk meg, így nem nagy a vendégszeretet. Miután elkezdenek üvöltözni, inkább bújj vissza a lyukba, és egyenként próbáld meg leszedni őket. Persze nem jön be mind, erre is legyél tekintettel! Miután az első hullám lement, jön mégegy! Nekik már shotgunjaik vannak, szóval csak óvatosan! Ha megvan ez is, akkor sétálj ki a templomból, majd rázd le a rendőrséget.
9. küldetés ----------- Nehézség: 6.5 / 10
Salieri megkért minket, hogy hozzunk el pár kanadai bort egy farmról kint a semmi szélén. Készülj egy igazi kis harcra. Miután megérkezünk a farmra, Pauli szól, hogy valami gyanús. Úgy tünik hogy nincs arra egy lélek se. Megkér minket, hogy keressükn meg egy teherautót, ami valahol a farm közepén parkolhat. Amikor megtaláltuk az emberek akik arra vannak nem fognak semmit se kérdezni, így mi is csak egyszerüen nyissunk tüzet. Javaslom, hogy kerüljük el a közelharcot, ugyanis a shotgunok ellen ez veszélyes lehet. Bár ezen a farmon, 5en ellenünk mi nem veszélyes ugye :) Lesz még egy csapat, akik ránktámadnak, majd miután öket is a túlvilágra küldtük Paulie forszírozza majd Sam együttes megkeresését.
Járjuk körbe egy kicsit a területet, de közben ügyeljünk a házakban rejtözködö rosszfiúkra is! Egy kis idő múlva Paulie talál majd egy feszítővasat, amivel ki tudjuk majd nyitni az addig zárt pajtát. Tölts mindent gondosan újra, mrt bent lesz egy kis móka és kacagás - no meg lövöldözés. Mnej fel a lépcsőn, de közben figyelj mindenhová, mert gengszterek rejtőznek körben az épületben. A legalsó szinten még van elrejtve egy kis orvosság, ha szükségünk lenne rá, akkor most használjuk. Sam a legfelső szinten lesz, ott fekszik szegényke a padlón. Paulie elmegy hogy segítséget hívjon, de közben néhány eszetlen rendőr érkezik a helyszínre, akik (remélhetőleg) a saját halálukba sietnek... Fentről is lelőheted őket, de talán jobb az, ha megvárod amíg egyenként felrohangálnak a lépcsőn, és akkor szeded le őket. A lövöldözés után Paulie lesegíti Samet a teherautóhoz, de Tom messziről két autót lát közeledni...
* A Tommy Gun mészárlás * A teherautó hátuljában vagyunk, Saml a földön fetreng még mindig, szóval nem sok hasznát lehet venni, így ragadjuk meg az alkalmat és a TommyGunt, és adjunk az üldözőinknek. Kb. 50 tölténnyel a levegőbe lehet röpiteni egy kocsit, szóval ne pazaroljunk! Egy pár animáció következik, majd ismét a raktárban vagyunk.
Mellékküldetés: Mindig ellátogathatunk Bertone papához egy-két küldetésért, amik ugyan nem tartoznak szorosan a történethez, de jól el lehet szórakozni velük. Ezúttal szólnunk kell Luca egyik barátjának, hogy a rendőrség úton van felé, és jobb lenne ha útrakelne... Miután megvagyunk, menjünk vissza Lucahoz, aki megtanít bennünket arra, hogy hogyan lopjunk el egy Ulver Airstream Fordort, ami jelenleg Oakwoodban parkol.
Menj vissza Salieri bárjához, és itt lesz vége a teljes küldetésnek.
10. küldetés ("Omerta") ----------------------- Nehézség : 8 / 10
Frank elárulta a családot! Sajnos a vén kujon úgy tűnik, hogy csapatot akar váltani, úgyhogy arra készül, hogy átadja a könyvelésünket a rendőrésgnek. Nyílván ezt nem hagyhatjuk, mert akkor vége a Salieriknek. El kell kapni és ki kell csinálni sajnos az öreget. Először is menjünk a Kínai negyedbe egy kis információgyűjtés végett, majd az Art Gallerybe, szintén e célból. Miután megvan a kellő info, menjünk Luca műhelye mögé. Ott beszélni kell a kopasz csávóval, egy párszor... majd mikor már eléggé próbára tette a türelmünket üssük arcon, szintén egy párszor. Na, mostmár végre kiadja, hogy merre találjuk Franket.
Mielőtt tovább folytatod a dolgot, győződj meg róla, hogy egy elég gyors géped van, mert kelleni fog. Egy Bolt V8 Roadster már megteszi erre a feladatra.
Menj Oakwoodba, ahol egy átvezetőanimáció fogad, aztán kövesd Frank kocsiját a reptérre. Miután megérkeztél, mészárold le szépen a srácokat a szobában. Ha ez is megvan, akkor megint egy anim következik, arról ahogy Frank menekül. Menj szépen utána, de figyelj, mert közben támadni is fognak. Vedd jobbra az irányt, aholis egy üres hangárt találsz majd. Amikor a hangár mellé érsz, akkor jönni fog egy csávó egy teherautóval. Javaslom, hogy lődd ki szépen a sofőrt, majd szállj be és a jó öreg Carmageddon módszert alkalmazva gázolj mindenkit bent halálra. De azért figyelj arra is, hogy milyen mennyiségű töltényt sikerült már bezsebelned, hiszen nem tart a járgány sem örökké... Keresd meg Franket a hangár mögötti parkolóban, de tartsd nyitva a szemed, mert egy Tommy Gunos dűrőbéla vigyáz rá. Beszélj Frankkel, miután kinyírtad az örzővédőt, és Frank arra fog kérni, hogy találd meg a családját. Menj a parkoló bal oldalán lévő épülethez, és öld meg a két figurát, akik őrt állnak. Még egy lesz, bent az épületben. Beszélj a nővel és a lánnyal, majd Frankkel, majd vidd el őt hozzájuk.
Amikor megkérnek, hogy add oda a jegyeket, akkor menj vissza azokért a legelső szobába ahol bejöttél, vidd vissza és add oda őket.
Mellékküldetés: Ezúttal Luca egy üzenetet szeretne eljuttani valakinek, akit Big Stannek hívnak, a Black Cat bárban, a Munkásnegyedben. Menj oda és ütögesd meg a csáveszt, de ne öld meg, mert akkor Luca nem fogja megmondani, hogy hogyan tudsz újabb fajta kocsikat lopni. Miután az ürge elmenekült, menj vissza Lucához, és tanuldd meg szépen, hogy hogyan tudod ellopni az Oak Hillen álldogáló Thor 810-est. Könnyen meggyűlhet a gond a mukival az említett kocsi mellett, gondolom főleg azért nem tetszik neki, hogy el akarjuk lopni, mert ő a tulaj.. és sajnos a kocsin kívül még egy pisztolya is van, úgyhogy csak óvatosan!
Menj vissza a bárba, itt a vége.
11. küldetés ("Visiting Rich People") ------------------------------------- Nehézség : 8.5 / 10
Ezúttal Salieri arra kér minket, hogy ellopjunk egy pár értékes iratot egy oakhilli villából. A tulaj egy színházi előadáson van Downtownban, szóval a villa üres. Persze az őrök azért ott vannak... Vedd fel Salvatoret az úton a villába. Az oldalsó kiskaput válaszd behatolásra, azt úgyse nagyon látja senki. Kérd meg Salvatoret, hogy nyissa ki a zárat. Menj balra a szoborhoz, és gugolj le. Amíg ilyen pozícióban vagy, action-özz rá Salvatore-ra, hogy várjon. Gyűjts be szépen a baseball ütőt, majd amikor egy őr arrafele veszi az irányt, amerre épp lapulsz, akkor csapd hátba erőből. Vedd el tőle a shotgunt és a kulcsokat! Aztán irány jobbra, hogy megtalálj egy ürgét, aki a gazeboban álldogál (egy kis házikó), őt is üssed tarkón, és vedd el a fegyverét. Ha ezt a két mukit elég gyorsan ölted meg, akkor az az őr, aki a ház előtt járkált, most a lépcsők körül lehet. Azt is csapd le, majd menj vissza Salvatorehoz, és mondjad neki, hogy jöjjön utánad. Menj fel a lépcsőn, be a hálóba. Ha találkoznál az asszonnyal, akkor hátulról, khm :) csapd le!
Emlékezz rá, hogy amíg bent jársz, egy lámpát se gyújts fel, mert akkor jönnek az őrök és agyonlőnek.
Keresd meg a lépcsőt a második emelethez, aztán fent meg keresd meg a széfet, és jön is egy animáció. Ezután menj le. Mondd meg Salvatorenak, hogy várjon rád a lépcsőházban. Menj be a hálóba és készítsd a baseball ütőt. Zúzd meg vele egy kicsit az őrt a szoba előtt, majd vedd fel szépen a Tommy Gunját, és mondd meg Salvatorenak, hogy jöjjön utánad, aztán csak szépen sétáljatok ki a házból...
Tedd ki otthon Salvatore-t, és aztán menj el Salierihez.
A 11. küldiben, tudod a Visiting Rich People-ben meg lehet könnyebben csinálni, ha a kertben elindulsz elore, a keresztezodésnél megvárod, amíg a bal oldali or elindul hátra, akkor lopakodva jobbra fordulsz, majd a jobb szökokútnál ismét a ház felé. Eddig nem szúrt ki egy or sem. Ezután megvárod, amíg a ház elott sétáló pasas lemászik a teraszról, eloször feléd kezd el jönni, majd megáll és hátat fordítva elmegy jobbra. Amint elindult indulhatsz te is fel a lépcson, be a fo ajtón. Itt sajnos a cselédnot le kell verni gyorsan, majd fel a lépcson a széfhez. Az anim után sétálgatsz egy kicsit a fenti folyosón, akkor a géppisztolyos ürge feljön, majd te lelövöd. Fegyverét felvéve kirontassz, lemészárolva mindenkit, amíg a haverod kinyitja a kocsit, ezután, húzás kifelé!
12. küldetés ("A Great Deal!") ------------------------------ Nehézség : 6.5 / 10
Pauli belebotlott egy ürgébe, akit William Gatesnek hívnak, és egy üzletet ajánlott. Mivel Salieri ezt elfogadta, mehetünk melózni megint. Fel kell vennünk a Kentuckyból érkező whiskeyt egy parkolóban. Amikor megérkezel, menj a legfelső emeletre, és találd meg a csávót aki a whiskey cserére vár (italt lóvéért csere..) De sajnos úgy tűnik, hogy Morello nem akar nyugodni, és megint háborút akar kezdeményezni, ígyhát az animáció után ránktörnek Morello emberei. Figyelj oda, mert a legtöbbjüknél vagy shotgun, vagy gépfegyver van.
Könnyített megoldás: Amikor megérkezel a parkolóba, a legfelső szinten tologasd össze a kocsikat, úgy hogy azok elzárják a bejáratot is. Amikor az animáció után kitör a tűzharc, a szerecsétlenek nem tudnak majd feljönni, és ha felrobbantod "véletlen" a kocsikat, amelyek a barikádot képezik, akkor sajnálatos módon meghal egy pár gazfickó is...
Menj le, és öld meg az összes csúnya bácsit, különös tekintettel a tűzlépcsőre és arra, amikor két kocsival próbálják utadat állni. Sajnos előfordulhat, hogy egy-ketten arra vetemednek, hogy "gránátnak-látszó-tárgyat" dobjanak feléd, namost ilyenkor nincs más hátra mint előre: fuss az életedért. Miután kinyírtad mindet, menj vissza a legfelső emeletre, szállj be a teherautóba, és vidd el a hobokeni raktárba a mindeféle jót, amit felpakoltak rá.
Könnyített módszer: Amikor odaérsz, hogy vezetheted a kocsit, szállj szépen ki megint, és lődd agyon a 6 dűrőbélát a bal oldalon, majd szedd szét egy picit a 2 fekete kocsit is, mert a galádak üldözni akarnának az utadon. Ha az úton police feliratú embereket lász, akkor nyomjál egyből töltést inkább, úgysem tudod lehagyni vagy kikerülni őket.
13. küldetés ("Bon Apetit!") ---------------------------- Nehézség : 9 / 10
Ez egy kicsit gáz küldetés, összvissz egy telitöltött Colt 1911-ed van, 42 tölténnyel ugye. Amikor a küldetés elkezdődik, azonnal gugolj be az asztal mögé, és lődd le a csávót, aki a képernyő jobb oldalán van. Két emberkének kell lennie, egy pisztolyosnak és egy puskásnak. Cserkészd be őket az asztal mögül. Miután ez is megvan, menj hátra az étteremben, és figyelj a bal oldali ajtóra. 3-an fognak érkezni onnan. Amikor belépsz azon az ajtón, akkor látni fogod, hogy egy lépcső megy felfelé, indulj el azon fel, de légy résen, mert fent már várni fognak... Miután megvan a fenti csávó, menj az ablakhoz, és vadászd le a lentieket. Menj le, de nem menj ki egyből az utcára, hanem egy kisebb kijáratot keress, jobbra. Miután már kint vagy, 2 dolgot is tehetsz: levadászod az embereket messzebbről, vagy fogsz egy kocsit és carmageddon. :)
Az animáció után menj vissza Carlo lakására, és üldözd végig amikor menekülni próbál a tűzlépcsőn. Figyelj a kemény gyerekekre ezen a vidéken, mert baseball ütővel rohangál mindenki. Nyírd ki Carlot is és a két csatlósát is (pisztollyal vannak), és akkor itt a vége.
14. küldetés ("Happy Birthday!") -------------------------------- Nehézség : 7 / 10
Salieri egy kicsit megharagudott, amiért ki akarták nyírni a Pepe Éttermében, szóval úgy döntött, hogy eljött az idő egy kis háborúra Morello ellen. Kitalálta, hogy kinyírjuk az egyik politikust, amíg Morello a születésnapját ünnepli egy hajón. Szóval, menjünk a térképen kijelölt helyre, keressük meg a hajócskát, de az lesz a baj, hogy az őr valami oknál fogva nem fog beengedni minket :) Szóval, hátra arc, menj a szemben lévő épületbe, keress magadnak valami csini matrózruhát, így már be tudsz menni, mert az őr nem ismer fel... az arcodat sem, na mindegy, no comment. Mikor már bent vagy, keresd meg a klotyót, ahol Vincenzo elrejtette a fegyvert nekünk. Kicsit kacifántosra sikerült ez a rész, de nem vészes! Először is, el kell menni a wchez a hajó bal oldalán, ahol találsz egy vödröt, vedd fel. Kell keresned egy szobát, azzal a felirattal, hogy "SKIPPER HAS THE KEY". Ez egy kicsit csúnyamód el van rejtve a lépcső mellett, de nem megtalálhatatlan. Aztán keresd meg a matrózt kék-fehér csíkos pulcsiban, és beszélj vele. Ő majd odaadja a kulcsot, és akkor fel tudod venni a pisztolyt. Lődd agyon a politikust, aztán menekülj el a Paulie által vezetett motorcsónakon!
15. küldetés ("You Lucky Bastard!") ----------------------------------- Nehézség : 9 / 10
Először is menj az Olasz Kert vendéglőbe (Italian Garden) és nézd meg a cutscene-t (átvezető), majd menekülj el a Salieri bárhoz. Aztán irány Oakwood, állj meg Morello házával szemben. Várd meg amíg a tag, aki őrzi a kocsit bemegy a házba, majd tedd le a TNT-ket a Morello kocsija alá, és újra jön egy animáció, majd megint vissza a bárhoz. Paulie kitalált valami jót, hogy hogyan tudnánk megölni Morellot, csakhogy miután elmész a megjelölt helyre a térképen jön egy video és kiderül, hogy Paulie mégsem volt olyan okos... Ismét menekülni kell, és újra vissza kell menni a bárba! Aztán megint jön egy videó, és a végén pedig üldözni kell Morellot! Nem kell lődözni rá, bőven elég, ha nem veszíted szemelől. Egészen a kikötőig kell követned.
A kikötő: Az átvezeto animáció után guggolj le a teherautó mögé, és kapd elő a Colt 1911-et. Jobbról, az őrbódénál egy pacák fog közeledni, őt lődd le először. Aztán szedd le a Thommy Gunost az autó előtt, majd a teherautótól balra, a sövény mögöttit. Még két ember fog jönni shotgunnal, oket óvatosan tedd ártalmatlanná. Spóroljunk az életerővel, mert később még szükséged lesz rá... Szedjél fel néhány fegyvert, amire szükdésed van, majd szállj be a teherautóba, és hajts tovább. Jobbról be fog fordulni egy másik járgány, amiből természetesen felfegyverzett emberek ugranak ki, akik rád fognak támadni. Őket a teherautó mögé bújva shotgunnal intézd el. Menj a kikötő bal oldalán végig, de nyílt terepre ne nagyon kerülj, mert jobb oldalt, a nagy hajó mellett, a darukon 3 vagy 4 ember vadászik rád puskákkal. Óvatosan menjünk, mert a hely tele van fegyveresekkel. A kikötő vége felé, a másik bejáratnál lévő őrbódétól jobbra van egy épület, amiben egy puska van a gazdájával. Egyértelmű: lőjük le az embert, és vegyük el a puskáját. Most már lényegesebben egyszerűbb lesz elintézni a daruko nálló őröket. A konténerek között és az épületekben még számtalan ellen lesz, úgyhogy az a legjobb megoldás, ha guggolva araszolunk előre, shotgunnal a kezedben, így gyorsan elintézheted őket.
A kikötő közepe felé, van egy nagy épület, előtte Sergio Morello autójával. Jól elbújt! Egy kicsit odébb van egy vagon. Menjünk a kerekeihez, és vegyük ki a bakokat, aminek következtében a vasúti kocsi nekigurul az ajtónak, ami mögött Sergio lapul. Az átvezető után guggolva, shotgunnal a kezedben menj be, de vigyázz, mert tele van emberekkel! A vége felé találod Sergio Morellot, aki ellen egy Thommy Gunt a legcélszerűbb használni.
Hazafelé beugorhatunk Luca-hoz, aki megkér minket, hogy segítsünk egy sérült barátján: vigyük el őt az Oakwood-i doktorhoz. Gyorsnak kell lennünk, és még egy fontos dolog: négyszemélyes autóval menjünk! Ha odaértünk, várjuk meg míg feláll, és odabiceg az autóhoz, és beszáll. Aztán spuri, mert kevés időnk van! Ha megcsináltuk, ellophatjuk első sportkocsinkat, egy Bruno Speedster 851-t, ami Central Island-en parkol.
16. küldetés ("Creme De La Creme") ---------------------------------- Nehézség : 7.5 / 10
Feladatunk: megölni magát a "Nagyfőnököt", Morello-t! Vezessünk a színházhoz, ahol Morello éppen beszáll a kocsijába. Kövessük őt, egészen a reptérig. Miután autónk lerobban, azonnal szálljunk ki, és eredjünk a főnök nyomába. Lőjük le, aki szembeszáll velünk. Valahol középtájt megjön Sam egy kocsival, szálljunk be gyorsan, és lőjük le a repülőt. Ennyi. Menjünk haza.
Megint meglátogathatjuk Luca-t, aki most egy autó eltűntetésére kér meg. Szedjük föl a kocsit, és menjünk az óceánhoz. A térkép alapján elég egyszerű megtalálni, csak egy szakaszon lehetséges bedobni az autót az óceánba. Amikor odaérünk, álljunk meg a legszélén, majd utána lopjunk egy másik kocsit, amivel szépen belelökjük a verdát a vízbe. Alternatív megoldás: Még mielőtt odaérsz, "szerezz" néhány rendőrt a sarkadba. Tegyélt szert némi előnyre, állj meg a sziklák szélénél, és szállj ki. Maradj ugrásra készen a kocsi mellett. Ha minden igaz, a rendőr, akit most nem illetnék jelzőkkel, belerohan az autóba, és belelöki azt, saját magával együtt az óceánba. Elég vicces. :D
17. küldetés ("Election Campaign") ---------------------------------- Nehézség : 7 / 10
Most egy politikust kell megölni, ám nem most nem az utcán, hanem egy öreg toronyból, egy mesterlövész puskával, amit mellesleg Vicenzo-tól kapunk. Az épület mellett álldogál egy pacák, a csatornalejáró mellett. Őt jobb ha most lelőjük, mert később még galibáz okozhat. A csatornán keresztül a öreg börtön belsejébe jutunk. Menjünk fel a lépcsőn, és készüljünk egy kis párbalyra.
A lépcson nem tudunk tovább menni, mert annak állapota ezt nem teszi lehetővé, így inkább menjünk egyenesen. Az ajtó után fel a lépcsőn, ahol megint némi ellenállásba ütközünk. Menjünk jobbra, majd egyenesen, majd megint jobbra a folyosó végén. Itt egy föl- és egy lefelé vezető lépcsőt is találunk. Mi válasszuk a felfelé vezetőt, a másikar majd csak dolgunk végeztével használjuk. A fölfelé vezető úton sok fegyveres fickóval találkozunk, ami elég sok gondot okoz, mivel nincs hova elbújni. Célozzunk pontosan, akkor nem lesz gond. Mikor elértük a legtetejét, menjünk ki a szabadba, és puskánk távcsövével keressük meg a politikust, aki éppen egy beszédet tart. Pontosan célozzunk, mert csak egy alkalmunk van, mert ha elvétettük, akkor elmenekül. Ezután menjünk le a lépcson, méghozzá egészen le, a legalsó szintre. Lépjünk ki az ajtón guggolva, mert itt kutyák lesznek. Célzott lövésekkel, folyamatosan guggolva, (nem Rambó módon) szedjük le őket. A kapuról lőjük le a lakatot, és menjünk haza, vagy Lucas Bertone-hoz, ahogy gondoljuk.
Ha betérünk egy kocsiért Luca-hoz, előbb el kell hoznunk egy barátját, akit üldöz a rendőrség. Egy gyors kocsira lesz csak szükségünk, különben egyszerű a pálya. A fuvarért cserébe egy Lassiter Appolyon ellopására tanít meg minket Lucas.
18. küldetés ("Just for Relaxation") ------------------------------------ Nehézség : 6 / 10
Tehát pihenésképpen néhány láda jófajta cigarettát kell lopnunk. Először tegyük ki Samet a megbeszélt, és a térképen jelölt helyen, majd guruljunk a kikötő bejárata elé. Kövessük diszkréten a teherautót, de még hagyjuk békén. Várjuk meg amíg kipakolják belőle a cuccot egy raktárban, és csak azután állítsuk meg, és vegyül el a sofőr papírjait.
A kikötőben hajtsunk a raktár elé, ami előtt egy ember álldogál. Bszéljünk vele, hogy elküldjön dobozt pakolászni a "Dispatch Hall"-ba. A ládák melletti két embert kérjük meg hogy segítsen bevinni a ládákat, majd mikor kész van, menjünk vissza beszélni az emberrel, aki ennek hatására odébb áll. Gyorsan pakoljuk az összes ládát a teherautóra (célszerű a platójával állni a raktár felé, hogy gyorsabba menjen), és hagyjuk el a kikötőt. Természetesen üldözni fognak minket, úgyhogy amikor visszaértünk arra a helyre, ahol kiraktuk a többieket, barikádozzuk el a bejáratot a teherautóval úgy, hogy csak egy ember férjen el. Így egyesével leszedhetjük a ránk támadó embereket. Utána már csak a raktárba kell vinni a ládákat.
19. küldetés ("Moonlighting") ----------------------------- Nehézség : 8 / 10
Tommy beleegyezett Paulie tervébe, hogy kirabolják a bankot. Az átvazaető után elmentek vele a bankhoz, ahol elmondja neked a tervet. Aztán menj el Central Hobokenbe Yellow Pete-hez, hogy beszerezd a szükséges eszközöket. A következőket érdemes beszerezni: 01. Colt 1911 (never leave your house without it) 02. Colt Detective Special 03. S&W Magnum 04. S&W M&P 05. Thompson 1928
Aztán elmehetünk Lucas-hoz, aki megkér, hogy menjünk el Big Dickhez, aki a híd alatt tartózkodik. Az átvezető után készülj egy kis harcra. Menj vissza Lucas-hoz, aki megtanítja hogyan lopd el az Oakwoodban lévő Trautenberg Model J típust. Hajts Paulie háza elé, nyomd meg a dudát hogy kijöjjön. Aztán irány a bank!
Bent az épületben miközben Paulie tájékoztatja az embereket a helyzetről, fuss szembe be az ajtón, kersed meg a kulcsokat a polcon, a pénztáros mögött. Itt lesz valahol egy őr, tehát csak óvatosan. Aztán menj föl az emeletre a menedzser irodájába, hogy megszerezd tőle a kulcsokat a páncélszekrényhez. Menj le az alagsorba, keresd meg a páncélszekrényt, aminél egyébként két őr lesz. Miután kifosztottad, rohanj vissza Paulie-hoz, és meneküljetek el. Ha elég gyors vagy, még nem érnek ide a rendőrök.
20. küldetés ("The Death of Art") --------------------------------- Nehézség : 8.5 / 10
És itt az utolsó, a legutolsó pálya! Jön a végső csata!
Miután holtan találod Paulie-t, az átvezető után tegyed el a fegyvered, és menj ki a lakásból, ki az utcára, ahol két autó fog parkolni. Lopd el az egyiket, mondjuk a rendőrautót. Aztán menj Hoboken Yellow Petehez. Tanácsos a következőket megvenni: (persze mindenki maga döntse el, de pl. Tommy Gunt találni fogunk bőven...) 01. Colt 1911 02. Colt Detective Special 03. S&W Magnum 04. S&W M&P 05. US Rifle M 1903 Springfield
Ha gondolod beugorhatsz Lucas Bertone-hoz, aki egy elsőkerék-meghajtású Thor 812-t tud nekünk ajánlani. Egy nőt kell követnünk egy épületig, és miután belépett, vissza kell mennünk az információval Lucas-hoz. Az autó egy kereskedőnél van. A telep tele van kutyákkal, őket kívülről lőjük le, majd szedjük le a lakatot a kapuról, és kössük el a narancssárga autót.
Mindennek megvagyunk, mehetünk a múzeumba.
* Grand Finale *
Az átvezető után rögtön húzódj be az egyik oszlop mögé, és vedd elő a Coltot. Guggolva, oldalazva lődd le a két embert, majd szemben a lépcsőn lévő kettőt is. Utána balra mögötted is lesz kettő, figyelj rájuk. Menj föl szemben a lépcsőn, és a folyosó végén fordulj balra. A következő teremben lesz egy vagy két fegyveres. Hagyd el a szobát, és a psukával lődd le a rád messziről, Thommy Gunnal lövöldöző embert. Követekező sarok mögött hárman fognak rád vérni. Utána menj föl a lépcsőn, de ne teljesen, fordulj vissza gyorsan, és rohanj, mert egy gránátot fognak rád dobni. A robbanás után ketten fognak rád rontani. Menj föl, és az átvezető után rohanj le ismét. Lentről lődd le az erkélyen állókat, és utána ismét menj föl a bal oldali lépcsőn, a díszes korlát mögött elbújva. Lőjük le az összes ránk támadót, és menjünk ismét föl. A két lépcső között lesz egy elsősegély doboz, ha híján vagyunk az életerőnek. Tisztítsuk meg a fenti termeket is, utána menjnük vissza a nagy oszlopokkal díszített térhez. A 4 ajtó közül csak egyet tudunk kinyitni. Amikor benyitunk számítsunk számottevő ellenállásra. Guggolva menjünk végig a termeken, óvatosan, mert jól elbújtak.
Kövessük Sam-et föl a lépcsőkön, majd nézzük meg az átvezetőt. Mikor vége, vegyük elő a puskát, vagy a Thommy Gunt. Amikor Sam újratölt, lőjük fejbe, mert különben sok töltény fog elfogyni... Kövessük a vérnyomokat, és készítsünk elő valami fegyvert, mert a sarok mögül elő fog ugrani hogy végezzen velünk. Ha mi lövünk előbb, már csak az animációkat kell nézni. És ezzel vége a játéknak. Nehogy valaki elnyomja a végén az átvezető animációkat, mert nagyon érdekes, és anélkül semmit nem ér az egész sztori!
Végigjátszás 2: --------------- Elöljáróban annyit elmondok azért, hogy a Mafia egy nagyon-nagyon izgalmas játék. Éppen ezért kérek mindenkit, aki nem akarja magát megszabadítani ezektől a hatalmas adrenalin-adagoktól, amik egy ilyen akciónál elöntik a szervezetet, ne olvassa tovább ezeket a sorokat. A végigjátszást csak akkor vegyétek elő, ha már nagyon nem tudtok mit kezdeni a helyzettel. A játékban lesznek olyan részek, amik nekem is csak hatalmas mázlik árán sikerültek. Ennél fogva, az ilyen részletek nem lesznek benne a végigjátszásban. Mellesleg ezek a legkönnyebb részei a játéknak, csak tudni kell hová állunk, milyen fegyvert használunk, és kivel állunk szemben. A mázli alatt azt értem, hogy vegyünk például egy emberkét, aki mindösszesen egy szál baseball-ütővel van felszerelkezve. A következő pillanatban szemben találja magát egy feketébe öltözött másik személlyel, aki épp most ugrott ki a sarokról. Na és mi van emberünk kezében, na mégis mi? Hát persze, hogy egy hatalmas shotgun. Ilyenkor nem kell megijedni. Odamegyünk hozzá és elverjük, mint szódás a lovát. Ez valamikor bejön, valamikor nem. Az előbbit értem én mázli alatt, az ilyenekhez viszont egy kis szerencse is kell. A másik dolog, ami elsőre furcsa lehet a játékban, hogy a szereplők mintha egy kicsit sokat beszélgetnének. Méghozzá egy ősmagyar földlakó számára teljesen érthetetlen szavakat karattyolnak. A gyengébbek kedvéért elárulom, hogy a beszélgetések angol nyelven folynak. Ez még mindig jobb annál, mintha csehül beszélgetnének a szereplők, mivel a játék cseh illetőségű, és nyugodt szívvel mondhatom, hogy a cseh PC-s játékipar egyik csúcsteljesítménye ez a játék. Tehát, akkor vissza a nyelvekhez! Ennek a játéknak egy nagyon pontosan megírt és átgondolt story az alapja. Ezért nem árt, ha értünk is valamit a történetből. Aki ismeri valamennyire az angol nyelvet, az előnyben van. Aki viszont hű maradt nemzeti nyelvünkhöz, annak tudom ajánlani a www.tar.hu/gmiki internetes oldalt. Itt megtaláljátok a játék teljes magyarítását. Végül ideje lenne munkához látni. Búcsúzóul még egyszer hangsúlyozom, hogy aki élvezni akarja a játék rejtegette izgalmakat, az most tegye le ezt a dokumentumot. Tutorial Örömmel vettem tudomásul a játék első indításánál, hogy van egy oktató misszió is benne. Itt gyakorlatilag először megismerjük önmagunkat, megtanulunk járni, majd felmászni egyes helyekre. Eddig rendben. Innentől durvul evolucionális fejlődésünk. Megtanuljuk felvenni a fegyvert és később használni is. A végső csapás az volt, hogy a játék még el sem kezdődött, mi már felírtuk kis noteszünkbe pályafutásunk első áldozatát, akit egy baseball-ütővel legyintettünk nyakon. Megtanulunk autót feltörni és vezetni. A többi elhangzó dolog szerintem alapvető, egy fontos dolgot azonban elmond a narrátor. Ha utcán tartózkodsz és nem vagy bezárva egy mozgó acéldobozba, tehát gyalog mész, ne legyen fegyver nálad, vagyis ne lássa senki (H). Még egy jó tanács: vezetés közben a következő gombokon legyenek az ujjaid: nyilak (irányítás) TAB (térkép, szinte mindig szükség van rá) F5 (speed limiter) 1. An offer, you can’t refuse (Egy visszautasíthatatlan ajánlat) Ebben a küldetésben nagy dilemma elé állít minket az élet. Egy mezei taxisofőrként tengetjük életünket, amikor két pasas - Colt-tal a kezében ű tör elő az utcasarokról egy autóval a sarkukban. Bepattannak a taxiba és kiadják a parancsot: rázzuk le az üldözőiket. A rosszfiúknak fegyverük is van, képesek az ablakból is lőni. Éppen ezért ragadjuk meg a kormányt és: két lehetséges módszer van. Mindkettőt alkalmazni fogjuk. Kb. 70 kilométeres sebességgel átvágunk a szembe jövő forgalmi sávba, ügyelve arra, hogy ne történjen nagyobb baleset. Ellenben reménykedünk, hogy üldözőinkkel fog. Ha ez bekövetkezik, nyert ügyünk van. A másik lehetőség a kicsi és szűk mellékutcákban való száguldozás. Itt is reménykedjünk, hogy valahol elveszítik a fonalat, és nem tudnak követni. Miután leráztuk a srácokat Paulie-t és Sam-et ű akik mellesleg bajtársaink lesznek ű vigyük vissza Don Salieri bárjához. Barátaink bemennek és egy borítékkal térnek vissza. A borítékban lévő rengeteg dohány indít el minket a Lost Haven-i maffia életének rögös útján. 2. Running man (futó ember) Nagyon egyszerű küldetés. Olyan embereket kell fuvaroznunk szerte a városban, akiknek nincs autójuk és tömegközlekedni is képtelenek. Itt megismerhetjük a várost, megtanulhatunk vezetni, kitanulhatjuk a kereszteződések rejtelmeit is. A küldetés utolsó részében Morello embereivel találjuk szembe magunkat. Salieri bárjába kell menekülni előlük, amit utunk során zöld nyilak jeleznek, de okosabb, ha térképet használunk. Miután célba értünk megejthetjük első személyes beszélgetésünket, magával Don Salierivel, aki mostantól főnökünk és biztosítja anyagi ellátmányunkat. 3. Molotov-party Miután megismertük főnökünket és megtudtuk, hogy éppen egy háború kellős közepébe csöppentünk bele, amit már hosszú ideje a Morello-családdal folytat, máris megkapjuk tőle első küldetésünket, miszerint a Morello bárjának udvarában álló három guruló csodát kell porrá zúznunk. Kapunk hozzá egy baseball ütőt J és egy molotov-koktélt, valamint két olyan dolgot, ami nagyon nem hiányzik a nyakunkra, mivel mi vállaljuk értük a felelősséget: Sam-et és Pauliet. A felelősség-vállaláson azt értem, ha nekik fakereszt, akkor buktuk a küldetést. Zavaró tényező még, hogy a két úriember nagy harci kedvvel van megáldva, és amint ellenséget látnak nem törődve a náluk és az ellenségnél lévő fegyverrel, rájuk törnek. Ennek legtöbbször ű ha nem viselkedünk testőr módjára ű mi isszuk meg a levét. Ez sok küldetésben lesz még így, néha nagyon zavaró tényezők tudnak lenni. Na ennyit társainkról. Tehát mikor odaérünk a bár előtti parkolóba, szálljunk ki az autóból és a kapun belépve vágjunk oda egy molotovot az egyik kocsi alá. Ezután gyorsan vissza a kocsihoz. Beszállás után hajtsunk ki az útra és várjuk meg, amíg Morello emberei kiszállingóznak a nagykapun. Ezután akit érünk, üssünk el az utolsó darabig. Nehezítő tényező, hogy embereink képesek elugrani az autó elől. Ha mindezzel megvagyunk, menjünk vissza az udvarba, és a baseball-ütővel verjük szét a többi autócsodát. Ezzel befejeztük az első nehezebb küldetést. 4. Ordinary routine (hétköznapi rutin) Salieri bárjában megtudjuk, hogy jelentős bevételének nagy része védelmi pénzből származik. Ezt havonta szedeti, és most minket küld el, hogy szám szerint 3 helyszínről szedjük be a „proteksön mániö-t. Az eligazítás után autóba ülünk, természetesen velük tart Paulie és Sam is és elindulunk. Az első helyszínünk egy kis üzlet Central Island-en, a második egy nagyobb bolt Hoboken-ben. Ezek után a város határain kívül lévő Clark’s Motel-be kell mennünk. Itt kezdődnek az izgalmak, ugyanis Clark súlyos pénzhiánnyal küszködik, és inkább az erőszakot választja fizetés helyett. Sam bemegy a táskáért. Eltelik 1 perc… 3 perc… 5 perc… és akkor már mi is érezzük, hogy valami nincs rendben. Kiszállunk az autóból és a sárga Lasitter felé elindulunk a hátsó udvarba, mindössze egy Colt-tal felszerelkezve. Itt találkozunk egy kutyának látszó állattal, amit egy fegyvernek látszó tárggyal gyorsan hidegre is teszünk. Most pedig be kéne jutni az épületbe. Minden ajtó zárva. Ki gondolta volna? De mindenre van megoldás. A hátsó udvarban egy asztalt találunk, rajta dobozokkal. Ezeken kéne valahogy felverekednünk magunkat. Amint ez sikerült az erkélyajtón bejutunk az épületbe. Az első áldozatunk éppen a rögtön jobbra található WC feliratú tábla mögött végzi a dolgát. Rátörjük az ajtót és elteszzük láb alól. Ezután rögtön megfordulunk és bemegyünk az első ajtón jobbra. Az ágyon találunk egy Thomson-t 50 tölténnyel. Ez éppen elég a hamarosan megjelenő 3 ember ledarálására. Kapkodjuk fel fegyvereiket, majd, ha esetleg életünk 40 alá csökkenne előre haladva, majd jobbra befordulva egy kis folyosón ugyancsak jobbra találunk egy ajtót. Menjünk be, mindjárt szembe van egy másik fehér ajtó, ezt is nyissuk ki. Ott lesz egy gyógyszeres doboz a falon, amin visszaad 20 életpontot. Most jön a neheze. Miután lementünk a lépcsőn egy bárhelység előtt találjuk magunkat, ahová életveszélyes bemenni. Mindössze 3-4 fegyveres tartózkodik benn. Itt jön a játéknak egy nagyon fontos alappillére: beállunk az ajtófélfa mögé, úgy, hogy az emberek ne lássanak. A lényeg, hogy megvárjuk, míg az ellennek kifogy a lőszere. Ezt úgy tudjuk elérni, hogy nagyon rövid időközökre megmutatjuk magunkat az ajtóban, majd visszavonulunk a fedezékbe. Ezt addig játsszuk, amíg az ember rájön, hogy nincs mit durrogtatni, feláll és kijön verekedni a puszta kezével. Mi pedig szépen lepuffantjuk. Ha valamennyi embert elintéztünk, menjünk be a biliárdasztalok mögötti ajtón. Itt fog feküdni Sam. Mikor már éppen elkezdenénk foglalkozni vele, egy nagy darab ember megütögeti a vállunkat és ad egy akkora pofást, hogy csillagokat látunk tőle. Őt is fegyverrel kell elintéznünk. Ezután egy érdekes szituációban találkozunk Clark-kal, ugyanis nála van a pénzes táska. De mi mindig tudjuk mi a dolgunk. Sérült bajtársunkat bevonszoljuk az autóba, és a sárga Lasitter üldözésébe kezdünk. Egy viszonylag tiszta útrészen halad, tehát nem kell félni a balesetektől. Az alagútba érve ű lehet előtte, vagy utána is, de itt a legbiztosabb ű szorítsuk a falhoz a sárga autót és álljunk keresztbe az úton. Szedjük ki az ürgét a kocsiból, nyírjuk ki, vegyük el a táskát. Ezzel túl is jutottunk a 4. küldetésen. 5. Fairplay (szabad játék) Miután visszatértünk a bárba Salieri közli velünk, hogy nagy összegű fogadást kötött egy autóversenyen egy olyan versenyzőre, aki biztos befutó. Ennek a versenyzőnek a személyében saját magunkat tisztelhetjük. Egyúttal kiadja a feladatot az előkészületekre. Ralphy-val való beszélgetésünk során kiderül a feladat lényege is: el kell mennünk a versenypályán lévő garázssorba. Az ott lévő versenyautót meghatározott időre és sérülés nélkül kell elvinnünk Lucas Bertone-hoz, aki kipofozza és „megszereliö egy kicsit. A versenyen egy versenyző ott ragad majd a rajtrácson. Nem tudni miért. Majd ugyanide kell sértetlenül visszaszállítanunk. Ennyiből állt ez a küldetés. Egy picit, mintha túl egyszerű lett volna. De most jön csak a fekete leves… 6. Fairplay (szabad játék) Miután Luigi a pultos elmondja, hogy már mindenki kint van a pályán, és mi pedig el vagyunk késve, csak nézünk egy nagyot, autóba ülünk és ott is vagyunk a garázsoknál. Az úton még mindig azon gondolkozunk, hogy a „vezetőségö tényleg komolyan gondolja-e, hogy ma itt versenyeznünk kell? Végső kétségbeesésünkben megpróbáljuk elsütni utolsó esélyünket: beszélni Frank-kel, hogy azért mégse nekünk kelljen volán mögé ülni. Mire ő közli velünk, hogy nemcsak volán mögé kell ülni, meg is kell nyernünk a versenyt. A következő pillanatban már a rajtrácson találjuk magunkat. Innentől csak tanácsaim vannak: használjuk a manuális váltót, inkább lassabban vezessünk, és őrizzük meg a nyugalmunkat. Ha egyszer megszerezzük az első helyet, és nem vétünk nagy hibát, akkor megnyertük a versenyt. Ezután már csak fogadni kell a gratulációkat, kiosztani egy pár autogramot. Ezután rögtön Salieri-nél találjuk magunkat, jobban mondva kint a parkolóban, ahonnan Bertone-hoz kell mennünk. Ő is gratulál nekünk a győzelemért, majd bemutat nekünk egy autót, amit mintha egyszer már láttunk volna. Egy Lasitter-ről van szó. Megmutatja, hogyan kell feltörni és beindítani, persze kulcs nélkül. Ezután már csak el kell mennünk a városházára és alkalmazni az eddig tanultakat, és az autót visszavinni Salieri-hez. Innentől bármikor, amikor a játék felkínálja Bertone meglátogatását, mindig éljünk a lehetőséggel, mert értékes dolgokkal lehetünk gazdagabbak. Az autót, amit megszereztünk természetesen bármikor használhatjuk. 7. Better get used to it (Jobb lesz, ha hozzászoksz) Kivételesen ezt a feladatot Luigi-tól kapjuk. Haza kell kísérnünk Sarah-t a lányát. Emellett még meg is kell védenünk a randalírozó punkok támadásától. Mindössze egy boxer nevű fegyverünk van. Indulás után nem sokkal máris feltűnik az első adag. Ezeket még könnyű elintéznünk, mert egy pár ütés után elfutnak. A következő csapat csak két emberből áll az egyiknél baseball-ütő van. Ez kell nekünk. Ha megvan a fegyver, már nem lehet gond. Miután hazakísértük a lányt különös történéseknek lehetünk szemtanúi. Hősünk egy pár másodpercen belül már elfoglalta helyét és felvette a gyereknemzéshez szükséges pozíciót újdonsült barátnője ágyában. Az eredmény nem marad el. Pár küldetéssel később kapjuk a hírt, hogy Sarah-nak gyereke született. A játék vége felé hősünk szavaiból az is kivehető, hogy időközben feleségül is vettük a lányt. Visszatérve Salieri-hez elmondjuk, hogy mi történt Sarah-val és, hogy a punk bandák tábort ütöttek a területünkön. Paulie-val az oldalunkon felmegyünk Vincenzo-hoz fegyverért. Kapunk egy Colt-ot és egy baseball-ütőt. Autóba ülünk, és meglátogatjuk Big Biff-et Chinatown-ban. Ő elmondja, hogy a régi szerviz állomáson van a punkok központja. Így hát következő utunk oda fog vezetni. Miután bejutottunk az első embert baseball-ütővel elintézzük. A következő mozzanatok általában be szoktak jönni: Paulie-t hátrahagyva, nem törődve a támadó ellennel felmegyünk a lépcsőn. Végigfutunk a rácson, leugrunk róla és a kisház mögé húzódunk. Itt már szabad lőfegyvert használni, előbb nem. A ház mögül lelőjük az elénk kerülő néhány embert, pisztolyaikat felszedjük. Megfordulunk, és a falhoz simulva elmegyünk annak végéig. A sarkon lévő embert akkor lőjük le, ha elfordul, vagy újratölti a fegyverét. Ezután a hordók mögött lévő kékruhás emberkét is ugyanilyen módszerrel végezzük ki. Tovább haladva, ha figyelmesek vagyunk, egy piros ház tetején is észreveszünk egy emberkét. Ő nem lát minket, de mi látjuk őt. Használjuk ezt ki. Ezután maradt még két képviselője a bandánk, ők autóval menekülnek. Üljünk mi is autóba ű ha minden igaz már Paulie is megérkezett ű és kezdjük el üldözni őket. Ha el tudjuk érni, hogy nekimenjenek néhány kemény dolognak (villanyoszlop, fal) akkor megnyertük a küldetést.
8. The Whore (A szajha) Frank-től megtudjuk, hogy a legutóbbi verekedés során, - amikor Sarah-t kellett megvédenünk ű nem tettünk el mindenkit láb alól. Pechünkre a túlélő pont a főtanácsadó fia volt, és most ment az apjához panaszkodni. Salieri-nek is fáj rá a foga, mert egyrészt Morello besúgója, másrészt ő a Corleone-hotel igazgatója. Ez a hotel régebben nagy összegű kölcsönt vett fel Salieri-től és többszöri figyelmeztetésre sem adta vissza. Ezért jutott nekünk a feladat: intézzük el a srácot a hoteljével együtt. Az egyik szobában lakik egy hölgy. Őt is ki kéne végezni, mert Morello informátora El is megyünk Downtown-ba. A Falconer-t is megtanuljuk feltörni időközben. Egy Colt-tal és egy időzített bombával felszerelkezve megyünk be a hotelbe. A legjobb hely, ahonnan a vezetőt és az odarohanó testőröket ki tudjuk végezni: a bejárattól az első folyosón balra lévő fekete bőrkanapé előtt van. Ide álljunk be. Eddig a pisztolyt nem szabadott előhúzni, most viszont szükség lesz rá. Adjunk le egy lövést. Amikor egy fehér ruhás kétségbeesett emberke határozott futó léptekkel rohan ki a tőlünk balra lévő helységből, lőjük le. Ő volt az igazgató. A folyosó végén a fegyverükkel játszadozó három embert is tegyük jégre, valamint az ebédlőből kirontó tengerészruhában lévő srácot. Minden fegyvert vegyünk fel, szükségünk lesz rá. A következő lépés az lesz, hogy bemegyünk a recepcióra, ű a lépcső mögött van ű elvesszük a kulcsokat az igazgató irodájához, és ha kell egy kis gyógyszert is magunkhoz veszünk. (max. 30). Felfelé menet a lépcsőn 4-5 emberrel találkozunk őket shotgunnal intézzük el. A 2. vagy a 3. emeleten az egyik szobában lesz a lány, akit keresünk. De mint azt már előbb megtapasztaltuk, emberünk nem bántja a nőket, ölni pedig csak akkor öl, ha nagyon muszáj. A legfelső emeleten találjuk az igazgatói irodát. Itt viszont nagyon vigyázzunk, mert bent a szobában van még egy ember. Pisztolytöltés közben kell lelőni. Ezután odamegyünk az asztalhoz, összeszedjük a papírokat, időzítjük a bombát és a folyosón végigrohanva kivetjük magunkat az ablakon. Ez eddig nem is volt olyan nehéz. A rendőrség eddigre természetesen már kiszállt a helyszínre. Őket is likvidálni kéne valahogy. Álljunk háttal a kitört ablaknak és menjünk előre. Jobbra lesz egy párkányszerű alumíniumlemez, ide lépjünk fel. A lépcsők alatt már ott várakoznak a zsaruk. Fogyasszuk ki a fegyvereiket, várjuk meg míg feljönnek, és shotgunnal intézzük el őket. Ezután menjünk fel a lépcső tetejére. Ott találunk egy kis házféleséget. Menjünk be az ajtón, fel a lépcsőn, ki az ajtón. Ott egy, vagy két párkányon felmászva egy másik párkányon találjuk magunkat. Innen kell átugrani a szemközti ház tetejére. Miután ez megvan, menjünk előre addig, amíg messze a távolban egy távcsöves puskával figyelő rendőrarcot nem látunk. Guggoljunk le a párkány mögé, és mikor nem figyel ide pumpáljunk bele egy kis ólmot. Tegyük ezt az ajtón előbújó többi zsaruval is, ügyelve arra, hogy ne vegyenek észre. Colt-ot, Magnum-ot, vagy S&W-t használjunk. Nagyon figyeljünk a háztetőn bujkáló rendőrökre, mert nagyon veszélyesek lehetnek. Ha őket is letudtuk, menjünk előre addig, amíg egy állványrendszerre nem bukkanunk. Itt csodálkozva, tapasztaljuk hősünk kreativitását, ugyanis fog egy létrát átfekteti a szomszédos épületre, és óvatosan átmászik rajta. Itt vége a küldetésnek, de a következő ennek láncszerű folytatása. Ugyanis hősünknek éppen egy olyan templomba sikerült becsöppennie, ahol éppen temetés folyik. Nem is akárkinek a temetése. Az áldozat Billy, akit Sarah védelme érdekében halálra vertünk. (A toronyban egyébként a lépcső előtt van egy gyógyszeres doboz, ha kell, vegyük igénybe.) A „gyászolóö hozzátartozók ű fegyverrel felszerelkezve L - természetesen felismernek minket. Tehát amilyen gyorsan csak lehet, rohanjunk be az oltár mögé, kapjuk elő a shotgunt és várjuk a harcos kedvű embereket. Amennyiben nem jönnek, vagy már végeztünk velük, kezdjük el hergelni az egyik jobb oldali oszlopmagaslaton álló emberkét. Várjuk meg míg elfogy a muníciója, majd sprinteljünk fel az emelvényre és nyírjuk ki. A szegély mögé leguggolva mindent átlátunk. Van egy ember ű szemben velünk, fenn az orgonánál, gépfegyverrel felszerelkezve ű aki azonban minket is lát. Őt szedjük le először, majd utána a földi manusokat. Kettő van az ülések között, egy, pedig az egyik oszlop mögött. Ezután 4-5 pump-action shotgunnal felszerelt fickó jön be a nagyajtón. Ez már egy kicsit nyűgösebb kérdés, de az emelvényről a megfelelő pillanatban a megfelelő fegyverrel ű maradjuk a fentebb felsorolt fegyvereknél ű simán el lehet intézni őket. Vigyázzunk, amikor jövünk le az emelvényről, mert egy Colt-os fickó fog ránk várni, és ha nem vagyunk óvatosan olyan simán hasba lő, mint annak a rendje. Ha megoldottuk a problémákat, előbújva rejtekhelyünkről a tisztelendő atyával találkozunk, aki elpanaszolja, hogy mekkora kárt csináltunk itt neki. Kezébe nyomunk pár száz dollárt ű a lelke mélyén, ugyan már tervezgeti, hová fog menni nyaralni, de mivel nem akar bunkónak és pénzéhes embernek látszani, csak vonakodva fogadja el. Mindezek után vidáman kisétálunk Isten Házából, vidámságunk azonban hamar félelembe fordul át, ugyanis amint kiérünk a templomból, egy gyönyörű bilincs emblémát látunk a fejünk felett, egy piros csíkkal díszítve ami alá az van írva, hogy: WANTED. Felfogjuk a helyzet súlyosságát, bepattanunk a halottas kocsiba, és Don Salieri biztos védelme alá menekülünk. 9. Trip to the courtry (Utazás vidékre) Frank értesül róla, hogy megérkezett a megrendelt Kanadai Whisky szállítmány. Az árut egy vidéki farmon rakták le. Ide kell nekünk eljönni érte, Előtte viszont találkoznunk kell Paulie-val Hoboken-ben Salieri raktárainál. Ide valószínűleg egy új Bolt V8-as autóval jövünk, amit Ralphy-tól kapunk Két teherautóval megyünk a farmra. Amint megérkezünk a farmara, az első gyanús jel az, hogy a kamion nincs a megbeszélt helyen a cuccal együtt. Fel kell derítenünk, hogy mi történt Sam-mel ű tudniillik, ő már előbb itt volt, hogy rendezze a papírmunkát ű és a sofőrrel. Azt a teherautót kell megtalálnunk, amiben a szállítmány van. Ezt a farm leghátsó sarkában találjuk, ám amint közelebb megyünk, látjuk, hogy a sofőrt megölték és, mint később megtudjuk, Sam-et a piros szénapajta legfelső emeletén tartják fogva. Amint felfedeztük a halott sofőrt, gyorsan menjünk be a teherautó mögötti házba, azon belül is a leghátsó szénabálák mögé és itt várjuk ű egy shotgunnal a kezünkbe ű az arra jövő embereket. Ha velük végeztünk, menjünk át a két nagyobb házba és koncentráljunk az ajtó mögött lévő és a felső emeleten lévő emberekre. A szomszédos házban lesz egy gyógyszeres doboz (30). Ha ezzel kész vagyunk, menjünk vissza Paulie-hoz és jelentsük neki a helyzetet. Erre ő azt mondja, hogy szerezzünk egy pajszert és szabadítsuk ki Sam-et a pajtából. A pajszert az utunkba eső emberek valamelyikénél fogjuk megtalálni. Amint Paulie feltörte az ajtót az alsó szinten lévő 3 embert végezzük ki. A lépcsőn óvatosan, hátrafelé lépdelve menjünk fel, mert pont felettünk van egy ember, őt egyúttal ki is nyírhatjuk. A lépcsővel szemben van egy gyógyszeres doboz (30). Itt van még egy ember, róla is gondoskodjunk. A legfelső szinten megtaláljuk Sam-et. Paulie azt mondja, hogy gyorsan elmegy a cuccért és a teherautóért, ehelyett 4 rendőrrel és vagy 3 fegyveressel tér vissza. Menjünk le a legalsó szintre, álljunk be az ajtó mögé, és itt várjuk a madárkákat. Amint beröpülnek az ajtón, lőjük hátba őket. Ezután menjünk ki Paulie-nak segíteni és mikor mindenkit hidegre tettünk, elindulhatunk haza, jobban mondva Sam-et elvisszük az orvoshoz. Ám ez nem lesz egyszerű. Amint kiérünk a farmról egy autó ered a nyomunkba, amit nekünk egy Thomson-nal kel porrá lőni. Igyekezzünk a motortérre és a szélvédőre lőni. Ha sikerül felrobbantani az autót, egyrészt rengeteg életünkbe kerül, másrészt jön a következő, amit már nem ilyen könnyű elintézni. Lőjünk az említett helyekre, egyszer majd úgyis feladják. Ha sikerül épségbe beérnünk a városba, megnyertük a dolgot. Amennyiben ezután még Bertone-t is meglátogatjuk, kapunk egy Ulver Airstream-et, ha figyelmeztetjük egyik barátját, hogy a zsaruk úton vannak a háza felé. A kocsi egyébkén Oakwood-ban van egy garázs előtt. 10. Omerta Frank átáll Morello oldalára és lenyúlja Salieri számlakönyveit. Salieri vérbosszút forral ellene, és nekünk jut a feladat, hogy visszaszerezzük a könyveket és kinyírjuk Frank-et. Mivel nem tudjuk, hogy hol rejtőzik, és hol tartogatja a könyveket, megkérdezzük Morello tanácsosait. Mivel egyik sem akar beszélni, egy kis ütögetés segít majd rajtuk, de vigyázzunk, hagyjuk őket életben. Az első ember Chinatown-ban található, ő még a pofonok ellenére is egy másik emberhez irányít minket. Őt a híd alatt találjuk, egy kicsit meg kell ütögetni az arcát, és elmondja, hogy Frank éppen most készülődik a repülőtérre, hogy elutazzon Európába. Oakwood-ba irányít minket, ahol Frank már száll be a páncélozott autóba, hogy kijusson a reptérre. Fogjunk egy sárga Lasitter-t és menjünk utánuk. Nem gond, ha útközben elveszítjük a fonalat, csak menjünk egyből a repülőtérre. Amint odaérünk, Frank és testőrei beszáguldanak a váróba. Álljunk meg az ajtóban, és óvatosan kezdjünk el irtani. Egy ember van a pult mögött, egy a velünk szemben lévő oszlop mögött. Ha velük végeztünk, rohanjunk be és guggoljunk le a fotelek mögé. Amikor tudjuk, szedjük le a baloldalon lévő két embert. Ekkor Frank kirohan a pult mögül, és géppuskás testőrei kíséretében elrohan a hangárak felé. Miután kiérünk az épületből, kerüljük el nagy ívben a Thomson-os emberkét, és az egyik repülőgép mögül lőjük le. Kezdjünk el futni a teherautó felé, az majd lassan megindul felénk, hagyjuk, hogy az ürge kiszálljon belőle, majd tegyük őt is jégre. Szálljuk be a teherautóba és száguldjunk be az 1-es hangárba. A baloldalon lévő konténerek mögött van Frank és az emberei. Mikor kiugrasztottuk a nyulakat a bokorból, üssünk el annyi testőrt amennyit tudunk, de Frank-re nagyon vigyázzunk, ugyanis amíg nem beszél nem nyírhatjuk ki. Mikor végeztünk az emberekkel, vegyük fel a Thomson-tárakat, és induljunk el a hátsó parkoló felé. Itt is ugyancsak az autót kell használ |